14tilføjet af

Vi er himmelens og jordens Guds tjenere. — Ezra 5:11.

Det er altid godt at gøre det klart for andre at man er et af Jehovas Vidner. Du kan på en respektfuld men bestemt måde fortælle andre om dine værdier, din tro og din stillingtagen som kristen. Lad andre vide at du er besluttet på at leve op til Jehovas høje moralnormer. (Sl. 64:10) Tab ikke modet hvis nogle ikke reagerer gunstigt på dine bestræbelser for at fortælle dem om dine værdinormer. (Ez. 3:7, 8) Uanset hvor fast besluttet du er, vil du aldrig kunne overbevise nogen der ikke ønsker at blive overbevist. Husk på Farao. Ingen plage og intet mirakel — ikke engang det at han mistede sin førstefødte — kunne overbevise Farao om at Moses talte på Jehovas vegne. Lad derfor ikke menneskefrygt lamme dig. Tillid til og tro på Gud kan hjælpe os til at overvinde frygt. — Ordsp. 3:5, 6; 29:25
tilføjet af

Overbevisning

I kan i hvertfald ikke overbevise nogen som for længst har konstateret at JV blot er endnu en pengemaskine.
Hvor meget betaler I i "kirkeskat"?
tilføjet af

Religions undervisning på SOL debatten....

....det har ikke meget med en debat at gøre.
tilføjet af

Jeg er Forvirret, Du falske Profet/

........Spåmand/Angakok/Augur/Astrolog/Forkynder/Mantiker/Nebi/Orakel/PROFET/Prognost/Prognostiker/Prædiktor/Seer/Vates/
Samt en masse andet, Dette dækker en person der Taler om Noget der VIL SKE!
Når dette så Ikke sker, kan man vist rolig sige, at forudsigelsen var FALSK, og Personen der har Udråbt den FALSKE forudsigelse Derfor Var En:
"Falsk f.eks.PROFET eller Spåmand, det er nogenlunde det samme, som du kan se af ovenstående:
Men bortset fra det, så:
Det var da en Djævelsk udlægning af Bibelske skrifsteder du har Prtoduceret!
Du skriver:
"Det er altid godt at gøre det klart for andre at man er et af Jehovas Vidner. Du kan på en respektfuld men bestemt måde fortælle andre om dine værdier, din tro og din stillingtagen som kristen. Lad andre vide at du er besluttet på at leve op til Jehovas høje moralnormer. (Sl. 64:10) Tab ikke modet hvis nogle ikke reagerer gunstigt på dine bestræbelser for at fortælle dem om dine værdinormer. (Ez. 3:7, 8) Uanset hvor fast besluttet du er, vil du aldrig kunne overbevise nogen der ikke ønsker at blive overbevist. Husk på Farao. Ingen plage og intet mirakel — ikke engang det at han mistede sin førstefødte — kunne overbevise Farao om at Moses talte på Jehovas vegne. Lad derfor ikke menneskefrygt lamme dig. Tillid til og tro på Gud kan hjælpe os til at overvinde frygt. — Ordsp. 3:5, 6; 29:25"

Hvordan du kan få det fra Nedenstående, kan kun din falske Lære fortælle dig!
Jeg kan ikke finde dine skriftsteder du Falske Forudsiger! – I Den Sande Kristne Bibel Står der skrevet:

Salmernes BogV10 – Står der:
V10 Da gribes alle af frygt,
de forkynder Guds gerning
og giver agt på hans handling.

Ezekiels Bog 3:7,8 Står der:
v7 men Israels hus vil ikke høre på dig, for de vil ikke høre på mig; hele Israels hus har hårde pander og hårde hjerter. v8 Nu gør jeg dit ansigt lige så hårdt som deres ansigt og din pande lige så hård som deres pande

Ordsprogenes Bog 3:5,6 Står der:
v5 Stol på Herren af hele dit hjerte,
og støt dig ikke til din egen indsigt.
v6 Hav ham i tankerne på alle dine veje,
så vil han jævne dine stier.

Ordsprogenes Bog 29:25 Står der:
v25 Menneskefrygt kan sætte fælder,
men den, der stoler på Herren, er i sikkerhed.

Men lad dig da ikke gå på af det, du har jo hjælp nedefra som den Falske Forudsiger du har vist dig at være!

Med venlig hilsen
jalmar
tilføjet af

Jeg glemte desværre Ezra 5:11

.....Og du falske Profet skriver:
"Vi er himmelens og jordens Guds tjenere. — Ezra 5:11."
I Den Sande Kristne Bibel står der i:
-¤-Ezra 5:11
V11 De gav os denne besked: Vi er tjenere for himlens og jordens Gud, og vi genopbygger det tempel, som blev bygget for mange år siden. En stor konge i Israel byggede det og fuldendte det

Med venlig hilsen

jalmar
tilføjet af

again du skulle hellere...................

...........forklare mig, hvad der er gået galt i yamaha200's Skriftsteder, end pjatte rundt med hvad du tror og ikke tror på.
Jeg er da bedøvende ligeglad med hvad du tror på, men jeg er ikke ligeglad med hvad du Prædker - For Menneskets Ord, siger mere om mennesket end det tilfældige stade, det pågældende menneske har her og nu!

Med venlig hilsen
jalmar
tilføjet af

Øh, nå!

Ja, nu kan jeg jo godt lide tanken om, at jeg selv bestemmer, hvad jeg vil skrive.
Jeg kiggede lidt rundt for at se, hvad det kunne være for nogle skriftsteder du gerne vil have hjælp med. Kan du ikke give et link til det sted du gerne vil have jeg kommenterer?
tilføjet af

again det var nu ikke kommentaren.....................

......jeg havde brug for. -¤- Men hvis du ser mit første indlæg her, har jeg slået de Skriftsteder op, som Yamaha200 henviser til i sit DebatOplæg!
Det er den forskel jeg godt kunne tænker mig at få kommenteret, da jeg ikke kan finde samme tekster som ham, på de opgivne skrifter.

med venlig hilsen
jalmar
Ps. så længe du holder dig inden for, det du mener er sandheden, må du for mig skrive nøjagtig hvad du vil, og have nøjagtig det Religiøse ståsted som du ønsker. -¤- Som angivet er ståstedet ligegyldigt, bare sætninger ikke er falske, med mindre selvfølgeligt, at det er så tyk en løgn, at den er rar at læne sig op ad!

J.
tilføjet af

Tror nu ikke det er Yamaha200

Jeg kan selvfølgeligt tage fejl, men jeg tror ikke det er Yamaha200 der har lavet trådstarteren. Mit gæt er, at det er vores ven Thelion:-)
Der er altså ikke noget usædvanligt i, at JV's skrifstedcitater ikke siger det, JV antyder de siger.
tilføjet af

Jamen det er jo SNYD, eller.......................

......ganske almindelig Dumhed, efter en kort tænkepause, på omkring 3/5sek. kunne jeg konstatere, at det er ganske simpel dumhed, mere dumhed end et hul i Jorden, det kan da trods alt bruges til noget fornuftigt!

Med venlig hilsen
jalmar
tilføjet af

Nej, nej, det er ikke snyd

Nej, jalmar, det er ikke snyd. Hele problemet er, at vi ikke kan se den store sammenhæng. Sekter har altid en smuk sammenhæng - problemet er, at de aldrig kan overbevise os andre idioter om, at deres sandhed er så storslået. Se evt. dette indlæg for en uddybning http://debat.sol.dk/show.fcgi?category=6&conference=217&posting=624066
tilføjet af

Hvis der er nogle oprigtige spørgsmål, ...

så bliver de besvaret. Dette er en debat.
tilføjet af

Hvad forstår du ved oprigtigt?

Hvad forstår du ved et oprigtigt spørgsmål?
tilføjet af

Gud

Jeg tror at jeg helt har misforstået,hvad dette går ud på. jeg synes ikke dit inlæg ,lægger op til en god debat. For mig at se, så messer du dit budskab ud ,med forkerte oplysninger fra Bibelen. Min Bibel siger ikke det du messer om.
tilføjet af

"again"

Jeg har lige læst dit Link til dit indlæg.
For dette indlæg du har skrevet, får du et 13-tal fra mig. Eminent skrevet, let forståeligt, og med stille Humor. Hilsen fra Leo.
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.